نمره بیست این هفته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی داده می شود

در دورانی که کشور در زیر شدید ترین تحریم ها قرار دارد و در زمینه برخی اقلام حساس و حیاتی از جمله دارو با چالش مواجه هستیم، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در یک اقدام دراز مدت کشور را در زمینه بذر محصولات کشاورزی به مرز خودکفایی رسانده است ، به گونه ای که ۹۵ درصد بذر مورد نیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیان و متخصصان در داخل کشور تولید می شود .

امروز در گوشه و کنار این کشور عده ای دانشمند جوان بدون هرگونه هیاهوی سیاسی در اتاق های مراکز تحقیقاتی برای عزت و سربلندی ایران عزیز شبانه روز تلاش می کنند و فقط خدای متعال کار و زحمات آنان را می بیند . آنان لحظه ، لحظه زندگی و عمر خود را وقف ایران عزیز کرده اند.

به دانشمندان و متخصصان جهاد کشاورزی کشورمان افتخار می کنیم و برخود می بالیم که در دوران سخت تحریم ها نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه کشور را از تحریم ها سربلند بیرون آوردند . امروز ایران عزیز در زمینه خودکفایی کشاورزی سربلند است.

جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر جهان از جمله جنگ اوکراین توانست بدون هیچ مشکلی به راه و مسیر خود ادامه دهد و این در حالی بود که اروپا با چالش جدی غذا روبرو شد و هنوز هم نتوانسته از این مهلکه بیرون بیاید .

نمره بیست این هفته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی داده می شود . تبریک ویژه به آقای دکتر مسعود نجفی مدیر این مرکز که توانست با همکاری دانشمندان و متخصصان جوان کشاورزی ایران را به مرز خودکفایی برساند.

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *