تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ابراهیم زره‌ ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امضا شد.

 

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری به مثابه عقد اخوت و برادری بین دو دستگاه، تقویت فعالیتهای فرهنگی و رقم خودن اتفاقات فرهنگی مشترک است.

 

وی با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر گردن نسلهای مختلفی از ادبا، هنرمندان، شاعران و … حق بزرگی دارد، افزود: فعالیتهای کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری در یک راستا و با هدف پرورش دو گروه سنی مهم و آینده ساز کشور، کودک و نوجوان است. اگر اندیشه این قشر به نحو احسن پرورش یابد، این آموزشها طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) مانند حک بر روی سنگ، ماندگار و پایدار خواهد بود.

 

در ادامه ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان این که مخاطب اصلی کانونهای پرورش فکری گروه سنی 7 تا 17 هستند، گفت: بالغ بر 6 نوع فعالیت در قالب های فرهنگی، ادبی و عمومی با محوریت کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.  همچنین در بخش مکاتبه ای نیز کودکان و نوجوانان در نقاط دور افتاده استان از طریق نامه نگاری با مربیان کانون پرروش فکری در رابطه با امور روزمره، کارهای فرهنگی و ادبی در ارتباط هستند و از نظرات مربیان استفاده می کنند که باعث پرورش نویسندگان و هنرمندان بسیاری از این طریق شده است

 

در پایان طرفین تفاهم نامه ای امضا و متعهد به همکاری برای افزایش مطالعه مجموعه خود شدند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *