مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضویموسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با بیان این که تاکنون آثار زیادی از هنرمندان حرم مطهر رضوی منتشر شده است، گفت : در برخی زمینه ها غفلت صورت گرفته است.

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، امیر مهدی حکیمی مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در نگار خانه رضوان گفت : ما طی‌ قرن ها آثار زیادی در حرم حضرت رضا(ع) داریم‌ که امروز می‌توانیم در مسیر و با استفاده از‌‌ این‌ آثار، کارهای پژوهشی انجام‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص تولیدات مکتوب کتاب “عمارت خانه خورشید” درباره بازسازی های حرم، کتاب “مکتب هنر رضوی” و کار مشترکی با عده ای از ناشران با عنوان مجموعه اشعار مذهبی ملک الشعرای بهار آماده شده که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

مدیر عامل موسسه آفرينش های آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین کتاب “شاهکار های ادبی آستان قدس رضوی” نیز در دست چاپ است؛ چندین نمایشنامه نیز از هنرمندان مختلف و به خصوص هوشنگ جاوید آماده انتشارشده است.

وی افزود : از مرحوم استاد تشکری نیز کتاب ” ۱۲ داستان کوتاه رضوی” را در دست چاپ داریم که سعی می‌کنیم پیش از چهلم ایشان چاپ شود.

حکیمی اضافه کرد: مجالس تعزیه رضوی از دوران قاجار بررسی شده و در بهار آینده در یک مجموعه ۳۰ جلدی پژوهشی چاپ خواهد شد. در حوزه تولیدات رسانه ای نیز مجموعه‌ ۳۰ قسمتی “شهر عسل” با همکاری شهرداری مشهد آماده شده که کار عروسکی و رئال است‌. چند انیمشین نیز در دست ساخت داریم و تا تابستان آینده رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *