رئيس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان خراسان رضوی با بیان این که بازنشستگان باحقوق سال ۱۴۰۰ فشار اقتصادی سختی راتحمل می کنند، گفت: دولت باید توجه بیشتری به این قشر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، علی اصغررضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه باتاکید بر این که ازرئیس جمهور درخواست دارم که به اکثریت جمعیت دهک های پایین وقشر ضعیف جامعه که بیشترین آنها بازنشستگان می باشند، توجه ویژه ای صورت گیرد، افزود:انتظار و توقع می رود هرچه سریع‌ترجامعه بازنشستگی تامین اجتماعی راازچشم انتظاری خارج وافزایش دستمزد مصوب شده برابر با مصوبه شورای عالی کاروبرابربا ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در هیأت محترم دولت مطرح و تصویب شود تا برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردد.

همچنین قربانعلی رمضانی عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیزدرادامه اظهار داشت:مصوبه اخیر اوج بی عدالتی در سطوح مزدی به شمار می رود و خواهان ورود مستقیم رئیس جمهور به این مسئله هستیم.

وی با اشاره به  مصوبه ای که در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ معطل مانده است، اضافه کرد: طبق نظر کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کاملاً قانونی است؛ دولت نه سهمی در پرداخت آن دارد و نه اجرای آن بار مالی برای دولت دارد؛ مدیرعامل و هیات مدیره سازمان و وزیر کار با آن موافقت کرده و خواستار اجرای آن هستند.

وی ادامه داد:در آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم، قرار شد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان همین روز‌ها به تصویب هیات دولت برسد، اما باز خبر‌هایی از مخالفت برخی مقامات در سازمان برنامه و بودجه به گوش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *