معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان این که کارشناسان دادگستری با میانجیگری در پرونده‌ها سبب کاهش حجم ورودی می‌شوند، گفت: کارشناسان دادگستری بازوان توانمند دستگاه قضا هستند

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار سید امیر مرتضوی معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان در نشست خبری در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان و اصحاب رسانه اظهار کرد: کارشناسان دادگستری با تکیه بر سواد حقوقی و تخصصی موفق شده اند برخی از پرونده‌ها را در میان اصحاب دعوا حل و فصل کنند.

وی افزود:کارشناسان باید علاوه برتلاش کامل در بررسی پرونده‌های محول شده، با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا تحقیق در یک موضوع زمان بر نباشد و یک پرونده نیازمند چندین کارشناس نشود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کارشناسان دادگستری نقش مهمی در ایفای برنامه‌های تحولی دستگاه قضا برعهده دارند و یکی از بازوان این دستگاه در سند تحول قضائی به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: تحقق سند تحول قضائی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، در گروه همت مضاعف ارکان مختلف دستگاه قضاست که در این مسیر کارشناسان این حوزه می‌توانند به خوبی نقش آفرینی کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: اعزام کارشناس از شهرهای مختلف به شهری دیگر، سبب کندی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود و گاهی بررسی یک پرونده در شهرستان دوردست را مختل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *