قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران در واحدهای احیاء مستقیم آهن اسفنجی بین شرکت مهندسی بین‌المللی ایران ( ایریتک) و شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ درسالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حسین خطیبی، مدیر عامل شرکت پرتو صنعت پاژ که به عنوان مجری این طرح است در مراسم انعقاد قرار داد گفت: این جلسه بار مسئولیت شرکت ما را زیاد کرد.

وی افزود: حدود ۱۲ سال است در حوزه کمپرسور فعالیت می کنیم و در صنایع پتروشیمی رزومه داریم. با ساخت این کمپرسورهای دور بالا در کشور، چرخه تولید آهن اسفنجی بومی تکمیل می شود.

خطیبی افزود: ۶ سال است شبانه روزی بر روی ساخت این نوع کمپرسورها متمرکز شده ایم. تیم ما ۱۷ سال سابقه کار دارد. کمک گرفتن از افراد نخبه و متخصص از ۱۰ ماه پیش شروع کردیم و تا پایان کار ادامه خواهیم داد.

رضا شریفی، مدیر عامل شرکت فولاد اقلید پارس، نیز گفت: هر سال، شعار سال به چند بنر و لفظ ختم می شود. اگر تا کنون به شعارها عمل کرده بودیم خیلی پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی کشور بالا بود. ما در شرکت اقلید سعی کردیم از حد شعار خارج و عملیاتی کنیم. چند پروژه امسال داشتیم که نتیجه آن چند ماه دیگر مشخص می شود.

وی با بیان این که، همیشه رشد درد دارد و از پوسته خارج شدن دردآور است، بیان کرد: ما قرار است با این پروژه یک اتفاق چند ده ساله را عوض کنیم. همیشه کمپرسورها از خارج خرید می شد و اکنون باید بومی سازی شود. باید در این پروژه راه را درست بروید تا سرلوحه دیگر پروژه‌ها شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *