همزمان با هفته دولت 72 هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی از آب شرب پایدار برخوردارشدند

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، سید ابراهیم علوی مدیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت که مصادف با اولین سال فعالیت دولت سیزدهم است ، تعداد 72 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در این استان ازنعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: از این تعداد 25 هزار و 96 نفر در 20 روستا در شهرستان های خواف، چناران،رشتخوار،زاوه،تربت جام ، تربت حیدریه، تایباد، قوچان، فریمان و گلبهار و 47 هزار نفرهم در شهر خواف از آب شرب سالم بهره مند شدند.

علوی با بیان این که در کنار بهره برداری از پروژه های آبی استان و همچنین افتتاح بزرگترین آزمایشگاه کنترل کیفیت غرب استان درشرکت آبفا تبصره دو سبزوار، عملیات اجرایی  57 پروژه نیز آغاز شد ، خاطر نشان کرد : اعتبار صرف شده و تخصیصی به این پروژه ها شامل اجرای خط انتقال، حفرچاه، احداث مخزن ذخیره  و  ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه  شبکه را هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ، خیرین ، جهادسازدگی ، محرومیت زدایی ، عمرانی ، جاری و استانی است.

وی یادآور شد : از این رقم 386 میلیارد ریال  صرف اجرای پروژه ها شد و 764 میلیارد ریال هم برای کلنگ زنی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *