آزاده شریفی نیا، نویسنده کتاب دختران بی سرپرست با بیان این که اگر من هویت دارم، هویت خود را از بهزیستی می‌دانم، گفت: اگر همه ما هویت داریم پشت آن اساتید خوبی هستند که برای گروه هدف زحمت می کشند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، آزاده شریفی نیا نویسنده کتاب دختران بی سرپرست در مراسم رونمایی این کتاب در موسسه شکوه مهر گفت: پیشنهاد مسئولیت مرکز دختران بی سرپرست برایم غیر منتظره بود.

وی افزود: ما ۱۵ دختر ۱۳ تا ۱۸ سال داریم، همیشه فکر می کردم کار کردن با این افراد سخت است، اما اکنون وقتی به این مرکز می آیم حس می کنم دوران کودکی خودم را تکرار می کنم.

شریفی نیا بیان کرد: رویکرد من، درمان هیجان مدار است. همه انسانها هیجانات و احساساتی دارند. به عنوان یک روانشناس یاد گرفته‌ام بهترین رویکرد آن است ابتدا هیجانات بالا بیاید و بعد برای مدیریت آن، درمان را شروع کنیم.

مدیر مرکز دختران بی سرپرست شکوه مهر اظهار کرد: مرکز شکوه مهر مانند خانه برای دختران است، استقلال دارند و یاد می گیرند دیده شوند. در سن این دختران افسردگی و خلع عاطفی وجود دارد. نیاز است آنها را درک کنیم و به آنها توجه شود اما نباید از روی ترحم باشد که آسیب زننده است.

دکتر شریفی نیا در خصوص انگیزه نوشتن کتاب نیز گفت: در خصوص پدیده بد سرپرستی و بی سرپرستی منبع جامع و کاملی وجود نداشت که بتوان به عنوان مرجع کمک گرفت و این دلیل باعث شد تا خودم با کمک اساتید و تجربیاتم و منابع موجود کتاب جامع و کامل به نگارش درآورم. این چاپ اول کتاب است و شاید دارای نقایصی باشد که در چاپ دوم آن مشکلات حل خواهد شد.

شایان ذکر است؛ کتاب دختران بی سرپرست با همت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر، به نویسندگی آزاده شریفی نیا در ۱۵۷ صفحه و قطع وزیری به تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات رزا، روانه بازار نشر گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *