مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این که سلامت و بهداشت عمومی مردم مهم است، گفت: ایجاد امنیت غذایی مهمترین هدف دامپزشکی است

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر جواد اعلمی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفته دامپزشکی از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود، که برنامه های مختلفی در این هفته داریم.

وی افزود: در امنیت غذایی، فعالیت ها در راستای حفظ جمعیت دامی و پیشگیری از بیماری‌ها، تولیدات دامی و بهداشت آنها، تامین نهاد‌‌‌‌های دامی، نظارت صورت می‌گیرد. همچنین نظارت بر تولید فرآورده‌‌‌‌‌های گوشتی قرمز و سفید، نظارت بر شیر و تخم مرغ در توزیع و عرضه فرآورده در بهترین شکل است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سالانه ۷ تا ۸ میلیون دام سبک، ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دام سنگین در برابر بیماری‌ها واکسینه می‌شوند. بطور متوسط ماهانه ۱۰ میلیون جوجه ریزی داریم که نظارت بر آنها نیز انجام می شود.

اعلمی با بیان این که در هر دوره، برخی دام‌‌‌‌‌های مولد که شرایط لازم را نداشته کشتار می‌شوند، یادآور شد: در حذف جوجه یک روزه، موضوع تابع حجم جوجه ریزی و درخواست بازار است که گاهی بین تقاضای بازار و جوجه ریزی همخوانی وجود ندارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص صادرات از استان نیز گفت: با توجه به سیاست‌‌‌‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰ مقدار ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ خوراکی به کشور‌‌‌‌های عراق و افغانستان، ۱۰ هزار تن آلایش خوراکی و غیر خوراکی که عمده آن روده دام است به کشور‌‌‌‌های اروپایی و ۱۵۰ تن کرک بزی برای تهیه پوشاک به مقصد کشور‌‌‌‌های اروپایی صادر شده است. همچنین ۱۲ میلیون مرغ زنده نیز به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *