معاون علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به این که چاپ کتاب در این آستان به 96 سال قبل برمی گردد، گفت: سابقه نشر در حرم مطهر رضوی نزدیک به یک قرن است

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر عبدالحمید طالبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: فعالیت‌های جدید و تحولی این سازمان در عرصه نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترجمه کتب فاخر معارفی به زبان غیر فارسی، توسعه نشر الکترونیک و ایجاد شبکه توزیع بین المللی کتاب است.

وی تعداد آثار منتشر شده این آستان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تنها ۲۷ جلد کتاب ذکر کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی و تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه در آستان قدس رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

طالبی ادامه داد: بر اساس سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی به آن تاکید دارند، فعالیت‌های فرهنگی و منشورات این مجموعه باید مبتنی بر تبلیغ و تعالیم وحیانی قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه تکلیف شامل تولید آثار، ترویج کتاب خوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ماست که اقدامات مختلف و متعددی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

وی برپایی ایستگاه‌های مطالعه درحرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی را به عنوان گذر فرهنگ و ادب با تمرکز بر موضوع قرآن و اهل بیت (ع) برخی از این اقدامات برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *