مدیر عامل قطار شهری با اشاره به قرارداد این شرکت با کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت : ساخت خط سه مترو تا پایان سال 1403 انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، کیانوش کیامرز مدیر عامل قطار شهری شهرداری مشهد پس از امضای قرارداد تولید ریل ملی با در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه توسعه خطوط مترو شاهد آن بودیم تولید ریل”ملی” توسط ذوب‌آهن اصفهان است که پس از دو سال تلاش موفق به تولید ریل برای مترو شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع، شهرداری مشهد در راستای حمایت از تولید ملی و ارتقاء این صنعت، پیشگام خرید ریل برای خطوط مترو ازجمله فاز یک خط سه شده است تا در کنار حمایت از تولید ملی، وابسته خرید ریل از کشورهایی مانند اسپانیا و آلمان نباشیم.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: طبق توافقات انجام‌ شده ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه امسال، 24 کیلومتر از ریل موردنیاز فاز یک خط سه را تحویل خواهد داد.

کیامرز ادامه داد: در کنار خرید ریل در چند موضوع دیگر نیز که نیاز به تأمین فلز و آهن‌آلات داریم از تولیدات ذوب‌آهن اصفهان استفاده می‌شود.

وی ضمن اشاره به مذاکرات انجام‌ شده با یک تولید کننده داخلی برای تأمین سیگنالینگ موردنیاز خط سه، اظهار کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها ظرف چند ماه آینده شاهد انعقاد قرارداد تأمین سیگنالینگ خط سه باشیم.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد با انتقاد از تأخیر در تخصیص کمک‌های مصوب دولت به متروی مشهد، تأکید کرد: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر مترو حدود هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد و با توجه به این هزینه سنگین اگر دولت به این موضوع ورود پیدا نکند نمی‌توانیم ادامه خطوط مترو را اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *