شهردار منطقه ثامن با بیان این که بافت تاریخی بزرگترین چالش اصلی منطقه ثامن است ، گفت : بیشترین بافت فرسوده و آثار تاریخی ارزشمند در شهرداری این منطقه قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، ساسان نورین مقدم شهردار منطقه ثامن  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در این منطقه حدود ۱۳۰ اثر ارزشمند و ۳۰ اثر تاریخی داریم. همچنین تخریب و جایگزینی مساجد منطقه با توافق اداره اوقاف انجام گرفته است. در ره باغ حضرت زهرا(س)، مسجد امام خمینی (ره) در قبال مساجد تخریبی ساخته شده است.

نورین مقدم در خصوص ساخته شدن دوباره مسجد هفت در و افتتاح آن در پایان سال، نیز بیان کرد: در توسعه اماکن مذهبی هر چه کار کنیم جای دوری نمی‌رود. در حوزه میراث فرهنگی کار‌‌‌‌های خوبی شده است، اما میراث معنوی دیده نمی‌شوند. آداب و سنن این منطقه برای ما خیلی مهم است.

وی خاطر نشان کرد : از موارد دیگر مورد تاکید در طرح بافت فرسوده ، حمایت از جمعیت مجاور باقیمانده، حمایت از محلات پیرامون، حفظ و جایگاه بافت تاریخی و فرهنگی، احیاء بافت تاریخی و ایجاد مشارکت مردم در بهسازی بافت و رعایت حقوق مکتسبه بوده است.

شهردار منطقه ثامن یادآور شد : طرح حریم رضوی با نگاه آینده نگرانه به نیاز‌‌‌‌های زائرین و مجاورین در شهرداری مشهد قرار گرفت. این طرح در افق ۱۰ ساله از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *