مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی با اشاره به این که هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه قدیم و گرفتن شناسنامه جدید نیست، گفت: بیش از 68 درصد ازخراسانی ها شناسنامه مکانیزه دارند

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، غلامحسین قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت: خدمات الکترونیک در ثبت احوال در بستر ” سامانه یکتای هویت ملی ایرانیان” ارائه می‌شود.در این سامانه چندین مورد پیش بینی شده است که ثبت نشانی، کارت هوشمند، کد پستی، درخواست انتخاب نام امکان پذیر است.

وی با تاکید به ثبت آدرس جدید و تغییر کد پستی در سامانه سهیم ( سامانه یکتای هویت ملی ایرانیان) توسط هم استانی ها افزود: به روزرسانی این اطلاعات می‌تواند به دستگاه‌‌‌‌های مجری و خدمات رسان همچنین ارائه آمار دقیق کمک بسیاری نماید و منجر به کاهش هزینه ها گردد.

فنبری در خصوص وقوع ازدواج و طلاق نیز بیان کرد: یکی از اطلاعاتی که مدام در سامانه به روزرسانی می‌شود ازدواج و طلاق است. اثر روانی وقوع ازدواج و طلاق در اجتماع وجود دارد و اثر آن بیشتر از ولادت و وفات خواهد بود. در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و ۵۲۲ ازدواج در استان خراسان رضوی رخ داده است و این در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۲۲ هزار و ۵۷۰ ازدواج بوده است.

وی ادامه داد: تعداد طلاق در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۴ و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۵ مورد بوده است. همچنین در هشت ماهه اول سال گذشته ۷۲ هزار و ۱۰۳ مورد ولادت و امسال ۶۸ هزار و ۳۳۵ ولادت داشته ایم.

غلامحسین قنبری با اشاره به این که از جمعیت شش میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۲۷ نفر استان برای چهار میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۹۷ نفر شناسنامه مکانیزه صادر شده است، تصریح کرد: 5/68 درصد جمعیت استان دارای شناسنامه مکانیزه هستند و این رقم در شهرستان مشهد 2/7۲ درصد است. البته اجباری برای تعویض و گرفتن شناسنامه مکانیزه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *