وزیر کشور با بیان این که هر روستایی باید خود را فعال اقتصادی بداند، گفت: هویت تولیدی روستاها باید احیا شود .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، احمد وحیدی وزیر کشور درآئین آغاز طرح تحول روستایی با حضور دو هزار و 500 نفر از دهیاران در مجتمع فرهنگی آیه ها گفت: علیرغم این که در برنامه ششم به روستاها پرداخت شده است، اما از اجرای برنامه در این زمینه عقب هستیم.

وحیدی ادامه داد: عمده حاشیه نشینی شهرها به دلیل نرسیدن به روستاهاست، توسعه روستایی مسئله مهمی است. مسئله ای به نام حکمرانی روستایی داریم که از آن غفلت شده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در غالب روستاها امکانات برده شده اما کسی نمانده است، الان حدود ۶۰ هزار منطقه مسکونی بدون جمعیت داریم، مراکزی که امکانات در آن رفته و بعد بدون جمعیت مانده است و این خسارت عظیمی است .

وی یادآور شد: در سفرهای استانی روستایی را دیدم که همه جوان بوده و در خانه کار تولیدی می کردند و حتی محصولات خود را به چند کشور اروپایی صادر می کردند.

وحیدی با اشاره به نقش روستاها گفت: روستا را نباید مثل شهر مصرف گرا و پرخرج کنیم امنیت غذایی یک رکن مهم امنیت ملی است و روستا یک رکن مهم امنیت غذایی است . تحت هر شرایطی باید هویت تولیدی روستاها احيا شود.

وی افزود : هر روستایی باید خودش را یک فعال اقتصادی بداند و برای پیرامون خود زنجیره اقتصادی ایجاد کند، اگر بتوانیم در روستاها طرح های اقتصادی مشارکتی ایجاد کنیم کارهای بزرگی می توانیم انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *