مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مراسم اعتکاف در ایام کرونا با محدودیت مواجه بود، گفت: امسال این مراسم معنوی در 620 مسجد استان خراسان رضوی برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این اداره برگزار شد، گفت: شعار امسال اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است.

وی افزود: اعتکاف امسال نسبت به سال‌ های قبل متفاوت خواهد بود. امسال ماه رجب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده است. بعد از دو سال کرونا پیش‌بینی می‌شود حضور نوجوانان چشمگیر باشد.

وی ادامه داد: تمام مساجد جامع مناطق زیر ساخت‌‌‌‌های لازم جهت برگزاری اعتکاف را ندارند، هر ساله به تعداد مساجد دارای امکانات اضافه می‌شود و ستاد اعتکاف استان از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

صاحبقرانی خاطر نشان کرد: ۳۰ ستاد در شهرستان‌ها در قالب شش کمیته مساجد و روحانیت، تشکل‌‌‌‌‌های مردمی، فرهنگی، تبلیغات و رسانه، امنیت و انتظامات و بهداشت و درمان جهت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف امسال تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامي خراسان رضوی از فعال نمودن ۵۰۰ نفر از شبکه امامان جماعت در روستاها و مراکز شهرستانی خبر داد و افزود: به منظور اطلاع رسانی مراسم اعتکاف ارتباط گیری با آموزش و پرورش و دانشگاه ها صورت پذیرفته و همچنین جمع آوری تاریخ شفاهی اعتکاف در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ثبت نام در مراسم اعتکاف در مساجد سطح استان از اول بهمن ماه آغاز شده است. مراسم اعتکاف امسال از سحرگاه ۱۳ ماه رجب شروع و به مدت سه روز از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه خواهد بود. برگزاری برنامه‌‌‌‌های تصحیح قرائت نماز، جلسات سخنرانی، مراسم دعا، مناجات و محتوا‌‌‌‌های بصیرتی از جمله موارد پیش‌بینی شده در مدت زمان اعتکاف خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *