مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به این که خط یک قطارشهری دارای 60 واگن است، گفت: کمبود واگن مهمترین مشکل قطار شهری مشهد است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: چهار خط برای مشهد پیش‌بینی شده که نخستین خط از انتهای وکیل آباد تا فرودگاه، خط دوم از طبرسی تا رضاشهر، سوم از الهیه تا شهرک ابوذر و چهارم خواجه ربیع تا شهرک شهید باهنر است.

زمانیان وحیدی بابیان این که از ابتدای بهره‌برداری آمار استفاده شهروندان از مترو افزایشی بود تا سال 98 که کرونا سبب شد دو سال استقبال کمتر شود، ادامه داد: امسال اقبال افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، 57 میلیون مسافر جابه‌جا شوند.

وی خاطرنشان کرد: ازابتدای افتتاح مترو در مشهد تاکنون 425 میلیون مسافر توسط مترو در سطح شهر مشهد جابه‌جا شده اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خاطر نشان کرد: یکی از معضلاتی که پیش رو داریم کمبود ناوگان در خط یک است، این خط با 120 واگن طراحی شده اما 60 واگن موجود دارد و با افتتاح فاز یک خط سوم، حجم مسافر افزایش می‌یابد.

زمانیان وحیدی ادامه داد: آبان امسال شهرداری موظف به تامین واگن‌ها شد، برخی تولیدکنندگان داخلی اعلام آمادگی کردند و در حال انتخاب مشاور هستیم تا در سال آینده انعقاد قرارداد انجام شود و تا سه یا چهار سال آینده 60 واگن به تدریج تحویل گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد عنوان کرد: تا امروز سرفاصله زمانی خطوط تغییر نداشته خط یک 5دقیقه و خط2 با سرفاصله 10 دقیقه حرکت می‌کنند وعرف بر این است یک سوم بهای خدمات مترو توسط شهروند پرداخت و دو سوم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *