استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی حضور زائران در مشهد گفت: در ایام نوروز خدمت رسانی مناسبی به زائران انجام شد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در نشست خبری اقدامات قرارگاه عملیات مرکزی زائران خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شرایط خاصی حکمفرما بود و پیش بینی می‌شد بعد از سال‌های کرونا اقبال بیشتری نسبت به سفرصورت بگیرد، اظهار کرد: رشد ۱۶ درصدی از نظر حضور زائر را به مشهد داشتیم و از نظر تعداد سفر نیز رشد ۲۹ درصدی داشته‌ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شروع فعالیت‌ها در قرارگاه خدمات سفر بود. اطلاع رسانی به زائران و انعکاس مشکلات نیز توسط خبرنگاران صورت گرفت.

وی افزود: امسال با زحماتی که در بخش‌های مختلف کشیده شد، مسئله حادی که فراگیر هم باشد منعکس نشد و نداشتیم. خدمت‌رسانی به زائران در این بازه زمانی به خوبی در ابعاد مختلف صورت گرفته، اما خالی از اشکال نبوده است.

نظری گفت: با همه تلاش‌هایی که انجام گرفت مجموعه استان خراسان رضوی اعم از مردم استان و مشهدی‌ها و تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های متولی و همه این توفیق را داشتیم که بتوانیم خدمت‌گزاری مناسبی به زائران در این یک ماه داشته باشیم.

به گفته استاندار خراسان رضوی امکانات و ظرفیت ما در کارگروه ملی زیارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حمایت‌هایی نیز صورت پذیرفت. جلسه قرارگاه نیز با حضور وزیر کشور برگزار و پیگیری‌هایی صورت گرفت. عزم و اراده پشتیبانی از این خدمت رسانی به صورت ملی وجود داشت.

وی بیان کرد: پیش بینی این بود حدود ۱۰ میلیون زائر سفر کنند که این اتفاق افتاد و بیش از ۱۰ میلیون زائر از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین وارد مشهد شدند و به همین ترتیب نیز ۱۰ میلیون زائر و مسافر وارد استان خراسان رضوی شدند.

در ادامه نظری حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از ویژگی‌های امسال شهر مشهد برشمرد و گفت: از کل تعداد زائر ۶ درصد با وسایل حمل و نقل جاده ای عمومی و ۵ درصد ریلی و ۳ درصد هوایی و ۸۶ درصد با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تأمین امنیت زائران برای ما در استان بسیار اهمیت داشت. در این بخش مسئله و گرفتاری خاصی نداشتیم. موضوع دیگر اسکان بود که در این زمینه ۷۰۰ هزار ظرفیت اسکان در مشهد فراهم شد.

به گفته وی، تأمین کالا نیز از دیگر مواردی بود که مهم بود. در این زمینه نیز کمیته تأمین و توزیع کالا تشکیل شد. تأمین پارکینگ و سرویس بهداشتی و همچنین حمل و نقل برای ما نیز اهمیت ویژه‌ای داشت.

به گفته نظری، ۱۳ هزار و ۵۹۳ پرونده در خصوص بازرسی‌ها تشکیل شده و بیش از ۱۰۰ هزار بازدید در سطح استان صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته برگشت اضافه وجه به مردم بوده که بالغ بر ۲ میلیارد تومان بوده است. همچنین ۱۵۹ واحد نیز پلمب شده است. بیشترین تخلف‌ها مربوط به موضوع مواد غذایی بوده که ۳۹۱ مورد تخلف و ۸۱ مورد هم تخلف به واحدهای اقامتی بوده است. عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور از جمله موضوعات تخلف‌ها بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *