به منظور ارتقاء سطح حفاظت و مراقبت از جنگل های دردست کاشت (تاغزارها) و پوشش گیاهی مراتع در منطقه مرزی شرق کشور تفاهم نامه همکاری های مشترک میان منابع طبیعی و هنگ مرزی تربت جام به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، محمدرضا توسلی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان تربت جام با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی و پوشش گیاهی و تاغزارها در نقاط مرزی ضرورت همکاری و هماهنگی با هنگ مرزی و استفاده مطلوب و موثر از آن نیرو در این راستا تفاهم نامه ای تنظیم و به امضاء رسید تا براساس آن اقدامات لازم جهت حفظ و حراست ، توسعه و بهره برداری منطقی از عرصه های منابع طبیعی در منطقه مرزی شرق کشور انجام پذیرد .

وی افزود: بعضا شاهد ورود دام غیر مجاز از کشور همسایه شرقی و دامداران شهرستان بیش از موعد و سامانه های مجاور به مراتع بوده که موجب خسارت به مراتع و تاغزارهای مرزی می شوند، لذا ایجاد هماهنگی لازم جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی برای اعمال قانون در حفاظت از اراضی ملی حائز اهمیت است.

توسلی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم نامه تبادل اطلاعات ، مبارزه جدی با تخریب اراضی ملی مرزی ممانعت از ورود دام به مراتع مرزی قاچاق چوب و همکاری در اطفاء حریق احتمالی جنگل های در دست کاشت از جمله محورهایی است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *