دبیر خانه کارگرخراسان رضوی با بیان این که 95درصد ازکارگران خراسان رضوی قرارداد غیردائم وفقط پنج درصد قرارداد دائم دارند، گفت: با این شرایط نمی توان امیدی به رشد تولید داشت.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سیدحسین رسولی دبیر خانه کارگر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت : 95 درصد قراردادهای کار کارگران موقتی واین درحالی است که لزوم ساماندهی برای آنان وجود دارد و به دلیل کم بودن حقوق آنها غالبا به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به این که اساس خانه کارگر دفاع از انقلاب اسلامی و حقوق کارگران است لذا تغییر قراردادهای موقت به دائم از تلاش های اصلی خانه کارگر است که هیچگاه اجرایی نمی‌شود.

رسولی با بیان این مطلب که یک میلیون و 250 هزار نفر عضو خانواده خانه کارگر خراسان رضوی هستند، گفت: معتقد هستیم درکشور قانون کار اجرا نمی‌شود و مالیات به حداقل معیشت و سبد کالا تعلق نمی‌گیرد، متاسفانه بسیاری از کسانی که اتفاقا باید مالیات پرداخت کنند، از پرداخت آن سرباز می‌زنند، اما کارگران به دلیل دریافت حقوق بیش از پنج میلیون تومان باید آن را پرداخت کنند.

دبیرخانه کارگر درپاسخ به سوال خبرنگاران تاکیدکرد: حقوق را ماده 41 قانون کار تعیین می‌کند که حداقل حقوق پنج میلیون و 300 هزار تومان و ماده 46 حداقل حقوق بازنشستگان راتعیین می‌کند و با وجود این که قانون خوبی داریم، اما هیچگاه قانون اجرا نمی شود.

رسولی اساس پیدایش انقلاب اسلامی را عدالت عنوان کرد و افزود: ما باید مشکلاتمان را درون خود نظام حل کنیم، از طرفی اساس انقلاب ما عدالت است و باید آن را در جامعه اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *