مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: آثار سینمایی از ۳۰ کشور جهان به دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار در مشهد ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن زاده نامقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار افزود: در مجموع هزار و ۲۷۰ فیلمنامه، فیلم کوتاه، کلیپ، پویانمایی، فیلم داستانی و مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۱۹ اثر فیلمنامه و بقیه مربوط به گونه های مختلف فیلم است.

وی ادامه داد: از محورهای آثار تولیدی در این جشنواره سبک زندگی اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت، ایثار و جنگ نرم، تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار و امید به زندگی، ایثار اجتماعی ایثارگران در قبال مردم، ایثار مردم به اقشار مختلف مردم و ایثارگران جبهه مقاومت و نقش آنها در بیداری اسلامی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۱۵ اثر رسیده به جشنواره با موضوع حجاب و عفاف نیز مرتبط است.

حسن زاده نامقی افزود: اگر در جشنواره فیلم کن فرانسه با محوریت مشهد به فیلم موهن “عنکبوت مقدس” پرداخته می شود و یا فعالیت جریاناتی مانند انجمن حجتیه و شیعه انگلیسی را در مشهد می بینیم به این دلیل است که مشهد الرضا(ع) دارای نقاط قوت و ظرفیت های بزرگ فرهنگی در کشور است و همین موضوع انگیزه میزبانی از نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار در مشهد بود.

وی اظهار کرد: طبق توافق با شهرداری مشهد قرار است دبیرخانه دائمی این جشنواره با همراهی شهرداری این کلانشهر راه اندازی شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۸۰ درصد رسالت بنیاد شهید را خدمات فرهنگی عنوان کرد و گفت: نشست های تخصصی در کنار نمایش فیلم در بخش های مسابقه و خارج از مسابقه برگزار می شود که در بخش بین الملل فرهیختگان و چهره های هنری و فرهنگی ضد استکباری و ضد صهیونیستی از کشورهای مختلف به سخنرانی می پردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *