مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که فروش سالانه صنایع دستی این استان ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در صدد افزایش این میزان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در هتل فرهنگ و هنر افزود: صادرات گمرکی در این بخش طی یک سال اخیر ۱۶ میلیون دلار بوده که امیدوار به افزایش آن به میزان ۱۸ میلیون دلار هستیم.

وی بیان کرد: فرش، تابلو فرش، گلیم، سنگ هرکاره، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پرچم‌ها و پرده‌های مذهبی و سفال از جمله اقلام مهم صادرات صنایع دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این استان دارای ۹۲ رشته فعال صنایع دستی است که حدود ۲۳ هزار هنرمند در این حوزه فعالیت دارند و از حیث شمار هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

وی اظهار کرد: هر سال یک سوم جمعیت ایران به مشهد سفر می کنند و این امر فرصتی برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان است، در این راستا راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اقدامات حمایتی انجام شده است.

موسوی بیان داشت: ایجاد سه هزار اشتغال و صدور و تمدید چهار هزار مجوز کارگاهی و انفرادی برای هنرمندان و پرداخت ۲۶۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال خانگی به هنرمندان از اقدامات مهم طی یک سال گذشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *