مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این که کشتار دام در کشتارگاه از انتقال بیماری جلوگیری می کند، گفت : 40 درصد از کشتارهای دام خراسان رضوی غیر مجاز است

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر جواد اعلمی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۵۹ گروه دامپزشکی نظارت بر ذبح دام ویژه عید قربان در سطح مشهد و شهرستانهای استان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بدین منظور تعداد ۲۰۲ بازرس بهداشتی و ۴۱ ناظر شرعی بر روند کشتار دام در سراسر استان خراسان رضوی نظارت دارند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با توصیه اکید بر کشتار بهداشتی دام بیان کرد: در عید قربان کشتار دام های قربانی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری باید به طور مجاز و در کشتارگاه های تحت نظارت انجام شود که با فراهم شدن زیرساخت های لازم، تمامی کشتارگاه های استان و مشهد در این زمینه در آماده باش برای ارائه خدمات به مردم و شهروندان هستند.

وی با اشاره به خطر بیماری های مشترک بین دام و انسان گفت: با توجه به گرمای هوا و خشکسالی بیماری هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در صدر بیماریهای نگران کننده قرار دارد و علاوه بر این سایر بیماری هایی مانند هاری، کیست هیداتیک و بیماریهای انگلی نیز می تواند تهدیدزا باشد.

اعلمی نسبت به پرهیز از کشتار دام در منازل و معابر و همچنین خرید دام زنده و کشتار در کنار جاده‌ها یا خرید گوشت دام کشتار شده خارج از شبکه کشتارگاه تاکید کرد.

وی با بیان این که به هیچ وجه گوشت بلافاصله بعد از کشتار نباید مصرف شود، گفت: رعایت پیش‌سرد لاشه‌ها به معنای نگهداشتن لاشه یا گوشت در دمای چهار درجه بالای صفر برای مدت ۲۴ ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *