تور عکاسی از مراسم آیینی محرم در شهرک شهرک شهید بهشتی( شهرک عرب ها) با حضور ۲۵ نفر از عکاسان خبری، دانشجویی و آزاد توسط گروه فرهنگی، هنری و گردشگری گشتنامک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، یاسین حقیقی مسئول برگزاری این رویداد عنوان کرد: در این مراسم عکاسی که با حضور جمعی از اساتید عکاسی و همچنین عکاسان خبری، دانشجویی و آزاد برگزار گردید، مراسمات آیینی جنوبی‌های مقیم مشهد در قاب دوربین شرکت‌کنندگان در رویداد ثبت شد.

وی افزود: مراسمات آیینی مردم جنوب کشور مقیم مشهد شامل ازدواج نمادین حضرت قاسم(ع) ، سینی گردانی، دمام زنی و سنج زنی بود و در مواکب این شهرک توزیع غذاهای جنوبی همچون فلافل، چای و قهوه عربی قابل توجه است.

مدیر گروه فرهنگی، هنری و گردشگری گشتنامک خاطر نشان کرد: این رویداد فرهنگی و هنری با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی و شهروندان بومی محله رقم خورد.

حقیقی ادامه داد: تور عکاسی از شهرک عربا در راستای آشناسازی جامعه هنرمندان خصوصاً عکاسان با ظرفیت‌های فرهنگی و هویتی موجود در سطح مشهد برگزار گردید و در گذشته نیز تورهای مشابه در سایر محلات مشهد توسط این گروه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *