طرح همسفران خورشید با هدف خدمت رسانی به زائرین امام هشتم در مشهد به مرحله اجرا در می آید

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار،حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم افتتاح “طرح همسفران خورشید هشت ” که در سالن سردار صلح برگزار شد، خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر شرکت کننده در طرح گفت: شما در طول سال خدمات زیادی انجام می‌دهید که هر کدام از آنها اجر دارد، اما این خدمت، در دهه پایانی صفر به خاطر خدمت به زائرین امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود : طرح همسفران خورشید از شش محور منتهی به مشهد با حضور هزار و ۵۰۰ عضو جمعیت هلال احمر از ۱۶ استان کشور از ۱۶ تا ۲۶ شهریور ماه جاری با مدیریت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مشهد الرضا(ع) سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر است. سال قبل پیش‌بینی می‌شد در دهه آخر صفر شش میلیون زائر داشته باشیم که با توجه به شرایط سال گذشته، پذیرای شش میلیون و ۴۰۰ هزار زائر بودیم.

گنابادی نژاد خاطر نشان کرد:  دهه آخر صفر امسال، همه آن در تابستان قرار دارد، خود تابستان زائر پذیر است. همچنین ورود زائرین خارجی رو به افزایش است. لذا پیش بینی می‌شود بیش از هشت میلیون زائر داشته باشیم و می‌طلبد یک سازماندهی منسجم و مستحکم داشته باشیم.

محسن ذاکریان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: یک وجه زندگی همه ایرانیان بخصوص خراسانی‌ها، میزبانی از زائرین است. شکرانه ما در مجاورت با امام رضا(ع) حداقل وفا در میزبانی و عهد خدمت به زائرین است. یک بخش در ساحت اداری است که ما در جمعیت هلال احمر این موضوع را تکلیف خود می‌دانیم و با تمام توان در میزبانی و خدمت رسانی، در طول سال انجام می‌دهیم.

وی افزود: یک فرصت ویژه در دهه آخر صفر برای هلال احمر ایجاد شده تا خدمت به جمعیت میلیونی عاشق ائمه اطهار و بطور خاص امام رضا (ع) را به عنوان یک فرصت تشکیلاتی اهمیت دهیم. در دو سال گذشته باز شدن ظرفیت‌های جدید در هلال احمر کشور را داشتیم که مشابه آن را قبلا نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح همسفران خورشید هشت دوره را می‌گذراند و هر سال رنگ و بوی خوب‌تری به خود می‌گیرد. یکی از نهادهایی که به مردم نشان می‌دهد فضا برای زائرین آماده است، ایستگاه های جاده‌ای هلال احمر است.

ذاکریان عنوان کرد: یک ظرفیتی که از سال قبل فراهم شد، موضوع اسکان بود. سال قبل با ۱۰۰ هزار اسکان اضطراري ورود کردیم و اقلام از سراسر کشور فراخوان شدند، البته ۳۰ درصد آن استفاده شد. امسال نیز با همان ظرفیت آماده هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: حوزه دیگری که سال گذشته گام اول را داشتیم، ویلچررانی است، که یکی از کارهای روی زمین مانده است و متولی خاصی ندارد. امسال نیز در سه روز دهه آخر صفر که شاهد انسداد مسیر خودرویی هستیم، برای زائرین کم‌توان در چهار محور با ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان هلال احمر و هزار دستگاه ویلچر فعال سازی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *