شهردار مشهد مقدس گفت: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی و سلامت تمامی مجاوران و زائران در ایام دهه آخر صفر، کیفیت خدمات مرتبط با زائران افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، محمدرضا قلندر در نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخرصفر اظهار کرد: به منظور افزایش میزان کیفیت ارائه خدمات به زائران، بازرسی در جریان خدمت رسانی به مردم تشدید می شود

وی با بیان اینکه هفت محور ورودی شهر مشهد شاهد ورود زائران پیاده است، گفت: شهرداری مشهد با برنامه ریزی و آسیب شناسی تجربیات سال های گذشته، هفت کمیته تکریم و استقبال، اطلاع رسانی و رسانه، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، برنامه ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی و حفاظت و حراست را ایجاد کرده تا با آمادگی بیشتری به استقبال زائران حرم مطهر رضوی بروند.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اهمیت ایمنی و سلامت موکب داران در ورودی های شهر مشهد به خصوص اطراف حرم مطهر افزود: در حال حاضر 35 دستگاه خودرو امدادی و اطفا حریق در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر و بیش از 100 آتش نشان به صورت مستمر از محل های مربوط به اسکان و موکب های پذیرایی بازدید می کنند.

قلندر شریف با بیان این که590 پاکبان به صورت 24 ساعته حریم اصلی اطراف حرم مطهر را مورد رفت و روب قرار می دهند، عنوان کرد: 12 خودرو جمع آوری پسماند، 78 چشمه سرویس بهداشتی، 44 دوش سیار، 29 وضوخانه موقت و خدماتی دیگر از جمله اقدامات مدیریت شهری برای بهبود وضعیت حضور زائران در شهر مشهد است.

شهردار مشهد با تاکید برسرویس دهی رایگان اتوبوس های منتهی به مسیرهای حرم مطهر در سه روز پایانی ماه صفر، افزود: با توجه به این که بابت انتقال زائران به خارج از شهر مشهد وظیفه ای بر عهده مدیریت شهری نمی باشد ولی شهرداری مشهد اعلام آمادگی کرده تا در صورت کمبود اتوبوس برای خروج زائران از مشهد، اتوبوس های شهری را نیز برای انتقال زائران به شهرهای همجوار مشهد مقدس به کار گیرد.

شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که ایا اجازه اسکان مردم در بوستان های شهر داده می شود یا خیر گفت: در حال حاضر مکان های اسکان مشخص شده ولی مدیریت شهری شرایطی را فراهم کرده تا در صورت ازدحام جمعیت در شهر، با همکاری هلال احمر، بوستان جهانشهر در نزدیکی حرم مطهر و تعدادی دیگر از بوستان های بزرگ شهر را جهت اسکان زائران به صورت فوری تجهیز نماید. نظارت و بازرسی مجموعه های خدمات رسان در حوزه مدیریت شهری تشدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *