نماینده مجمع بین‌المللی اهل بیت در استان خراسان رضوی گفت: انجام عملیات طوفان‌الاقصی در طول ۷۵ ساله مقاومت و مبارزه فلسطین با رژیم صهیونیستی بی نظیر بود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار؛ حجت الاسلام علیرضا ایمانی مقدم، در نشست چهارشنبه‌های فرهنگ رضوی که در محل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: این روزها مسئله جهان اسلام، دفاع از حریم مقاومت است. عملیات طوفان‌الاقصی بک عملیات بی نظیر در طول نیم قرن دولت صهیونیستی به این وسعت و گسترش بود، که باعث غافلگیری رژیم اسرائیل شد.

وی افزود: کشور اسرائیل که توانمندی اطلاعاتی خود را به رخ می‌کشید، در یک ماه اخیر به لحاط سیاسی و امنیتی کاری در غزه انجام گرفت، زبانزد شد و استکبار به تکاپو افتاد که این رژیم همانگونه که پیش بینی شده است، شاید قبل از ۸۰ سالگی ساقط شود. این عملیات از طرف دشمن ناامیدی و از طرف ملل مسلمان بارقه امید ایجاد کرد که در طول ۷۵ ساله بی نظیر بود.

نماینده مجمع اهل بیت در خراسان رضوی در مورد تاریخچه دولت اسرائیل نیز توضیح داد: برای رژیم صهیونیستی سابقه ۱۲۰ ساله متصور می‌شود، که با تاسیس حزب صهیونی شروع گردید. ۵۰ سال کار کردند و بعد از آن دولت صهیونی را تاسیس کردند. عربها روز تاسیس دولت صهیونی را ” یوم النکبه” می‌خوانند. دولت شوم اسرائیل آن روز بر ۵/۶ درصد از کل فلسطین ادعای مالکیت داشت، که در واقع بر همین مقدار نیز مالک نبودند، بلکه از طریق دزدی و اجحاف مالک شده بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ نقطه عطف رژیم شوم اسرائیل شد که پرچم فلسطین پائین کشیده شد. اصل تاسیس دولت صهیونیستی نگاه انحرافی و نژاد پرستانه بود، آنها از نظر جغرافیائی ادعای ” از نیل تا فرات ” و از نظر نژادی ادعای ” نژاد برتر بنی‌اسرائیل ” را دارند. اگر مقاومتی امروز انجام شده، بازتاب حرکات ظالمانه اسرائیل است.

سرپرست اسبق نمایندگی ولی فقیه در سوریه و لبنان، اظهار کرد: اوج قدرت رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۸ بود که رئیس جمهور مصر و رئیس جمهور اسرائیل به دعوت آمریکا باهم دیدار و اعلام صلح اعراب و اسرائیل انجام شد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با بیان این که؛ دشمن و اسرائیل فضای رسانه را می‌شناسد و خوب از آن بهره‌برداری می‌کند، تصریح کرد: امام هشتم، مظهر فرهنگ رضوی و فرهنگ دینی می‌فرمایند که باید دست مظلوم را گرفت و از آن دفاع کرد و علیه ظالم ایستاد، بدون آنکه انتظار اجر و پاداش داشته باشیم. بحث ما سنی یا شیعه بودن آن‌ها نیست، بلکه سخن ما بیت المقدس و اسلام است. یکی از مهمترین مکان‌های داخل غزه مسجد الزهرا (س) است و این مردم عشق به اهل بیت است.

وی با اشاره به این که؛ اهل سنت در کنار جمهوری اسلامی هستند این یکی از قطعات پروژه هلال اسلامی است، گفت: یک توافق نانوشته بین حزب‌الله و اسرائیل هست که اگر اسرائیل کوچکترین تحرک ضد حزب الله انجام دهد، مقابله به مثل خواهد شد. حزب الله اعلام کرده اگر در تاریخی مشخص بمباران غزه قطع نشود، حزب الله وارد میدان خواهد شد. این زمان مقارن با سخنرانی شیخ نصرالله خواهد بود.

نماینده مجمع بین‌المللی اهل بیت در خراسان رضوی تاکید کرد: شرایط اکنون، شرایط استثنایی بوده و دنیا به پشتیبانی از فلسطین پرداخته است و اسرائیل و رژیم صهیونیستی به دوران نابودی خود نزدیک می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *