مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: منشور روحانیت مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است.

به گزارش  پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در نشست خبری همایش منشور روحانیت به اهمیت و جایگاه منشور روحانیت اشاره و اظهار کرد: این منشور مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به اهداف برگزاری همایش منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: این منشور از سال ۶۷ که از سوی امام خمینی(ره) صادر شد، مورد توجه بوده است و در شرایط فعلی طرح خوانش دوباره آن در حوزه های علمیه ضروری است؛ بر همین اساس آشنایی و ارتباطات علما و اساتید و طلاب با منشور روحانیت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی باز نشر محتوای منشور روحانیت در فضای خبری را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: ارج نهادن و تعظیم به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به وسیله علما و به کارگیری ابزار هنری برای معرفی منشور روحانیت و باز نشر فرمایشات امام خمینی(ره) با استفاده از مسابقه کتابخوانی ضرورت برگزاری این نشست ها را دو چندان می کند.

خیاط افزود: هر اندازه از تاریخ اول انقلاب فاصله می‌گیریم، فاصله سطح جامعه با انقلاب بیشتر می شود و این را درحوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است، بر همین اساس برگزاری همایش ها با حجم و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *