سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۳ درصد دانش آموزان کشور از مجموع ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دچار مشکلات جدی در زمینه بحران چاقی و مشکلات ساختار قامتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، صادق ستاری فرد در نشست خبری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش آموزی در مشهد مقدس اظهار کرد: در زمینه شیوع چاقی، اضافه وزن و مشکلات ساختار قامتی میان دانش آموزان در شرایط بحرانی قرار داریم، به طوری که از هر سه دانش آموز یک نفر دچار چاقی یا مشکلات ساختار قامتی است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به این ترتیب ۳۳ درصد دانش آموزان کشور از مجموع ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دچار مشکلات جدی در این زمینه هستند.

وی تاکید کرد: مسأله سلامت دانش آموزان در این زمینه نیازمند عزم ملی و همکاری و پشتیبانی حداکثری نظام سلامت دارد که به جد در سیاست‌های کلی نظام سلامت هم تاکید و ابلاغ شده است.

ستاری فرد گفت: تولیت اصلی نظام سلامت در کشور باید به این مهم توجه کند، زیرا در زمینه شیوع اضافه وزن و مشکلات ساختار قامتی به جد دچار بحران هستیم و ورود وزارت بهداشت به این موضوع ضروری است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سبک شهر نشینی و سبک تغذیه و کم تحرکی در دانش آموزان موجب بروز این چالش‌ها شده است، بیان کرد: متأسفانه در برخی شهرها میزان نرخ اضافه وزن دانش آموزان از ۴۰ درصد هم عبور کرده، بنابراین زنگ خطر در این حوزه به صدا در آمده است.

وی گفت: بیماری چاقی علاوه بر تبعات اجتماعی و سلامتی حتی در زمینه پیشرفت تحصیلی هم برای دانش‌آموز چالش آفرین است.

ستاری فرد با بیان این که تبلیغ کالاهای آسیب رسان برای سلامت افراد طبق قانون ممنوع است، اظهار کرد: این در حالی است که تبلیغ در مورد این کالاها از جمله چیپس و پفک به راحتی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ درصد به ظرفیت فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی و احداث و بهره‌برداری از این مکان‌های ورزشی افزوده شد.

وی ادامه داد: یکی از موانع اصلی رشد و توسعه ورزش دانش آموزی را عدم پیش‌بینی زیرساخت ورزشی مناسب دانست و تاکید کرد: اجرای طرح مذکور سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز را از ۴۰ صدم به ۴۱ صدم متر مربع ارتقا داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *