نمره بیست این هفته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داده می‌شود، این سازمان در راستای پاسداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس را حیاط قدیمی‌ترین ساختمان هلال احمر جای داد

این یک واقعیت تلخ است که متاسفانه سازمان‌ها و ارگان‌ها درخواست تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام را در اداره خود دارند، اما هیچ همتی از خود برای ساخت یادمان آن نشان نمی‌دهند.

هنوز یادمان نرفته است که بیش از ۱۰ سال از تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در جبل النور کوهسنگی می‌گذرد و هیچ اراده‌ای برای ساخت یادمان آن در شهر مشهد شکل نگرفته است، اراده ای که به نظر می رسد برای شهدا نمی خواهد به میدان بیاید .

پیکر مطهر شهدای گمنام با یک قاب شیشه‌ای در جبل النور در تابستان و زمستان در معرض تابش آفتاب ، باد و باران است اما گویا شهرداری همچنان در رویای زدن رستوران در این مکان است .

همین ماه پیش بود که رئیس حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در یک نشست خبری از طولانی شدن ساخت و ساز مزار شهدای گمنام کوهسنگی گلایه کرد و از این که همتی برای ساخت یادمان آن وجود ندارد، انتقاد کرد.

شاید اگر خود خانواده های شهدا راسا اقدام می کردند تاکنون این مزار به نتیجه می رسید اما وقتی کار به شهرداری سپرده می شود باید منتظر بیش از 10 سال بلاتکلیفی بود .

امروز پیکر شهدا در ادارات، سازمان‌ها و… تدفین می‌شود ، برخی از آن به خوبی استقبال کرده و یادمان می‌سازند ، اما در خیلی از مکان ها شهدا غریب هستند فقط چند روزی از آنان یاد و دیگرکسی از ایشان سراغی نمی‌گیرد.

نمره بیست این هفته به جناب آقای دکتر محسن ذاکریان رئیس جوان و پرتلاش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داده می شود ، او با برگزاری چند برنامه خوب توانست صدها نوجوان و جوان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کند، ذاکریان در اقدامی شایسته ابتدا یادمان شهید را ساخت و سپس نسبت به تدفین آن اقدام کرد که این کار می‌تواند الگویی برای همه سازمان‌ها و ادارات باشد.

برای ایشان و همه امدادگران سخت کوش هلال احمر از خداوند متعال آرزوی سلامتی و توفیق در کارها را داریم.

 

نویسنده : سید حسین میرپور

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری پاژنگار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *