در راستای برگزاری هر چه بهتر آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری، همایشی با حضور محمدی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش، رشیدی معاون آموزش ابتدایی، شم آبادی رئیس اداره ارزیابی عملکرد، سلطانی مدیریت حراست و جمعی از ارزیابان آموزش و پرورش استان در سالن همایش امام علی (ع) پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی نژاد استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار؛ در همایش توجیهی و آموزشی ارزیابان آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری، ضمن تشریح اهمیت نقش خطیر ارزیابان در فرآیند گزینش معلمان آینده کشور، بر ضرورت دقت و ظرافت در ارزیابی داوطلبان تاکید شد.

محمدی افزود: “انتخاب معلمان واجد شرایط و متعهد، نقشی اساسی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ایفا می کنند و از این رو، ارزیابی دقیق و علمی داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.”

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ارائه آموزش های تخصصی در خصوص نحوه ارزیابی داوطلبان، شاخص های ارزیابی، نحوه امتیازدهی و نکات کلیدی در خصوص مصاحبه با داوطلبان پرداخت.

وی افزود: آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و با اتکا به جدیدترین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه آموزش و پرورش طراحی شده است

محمدی ادامه داد: هدف از اجرای فرایند ارزیابی، شناسایی و جذب افراد دارای صلاحیت و توانمندی لازم برای معلمی است، این فرایند به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر سنجش دانش و معلومات داوطلبان، توانایی های آنها در زمینه های مختلفی همچون تفکر انتقادی، حل مسئله، برقراری ارتباط و مدیریت کلاس درس نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و ابتدایی برگزاری این گردهمایی آموزشی را فرصتی ارزشمند برای ارزیابان دانست و افزود: ارزیابان ضمن آشنایی با آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به فرایند استخدامی،  مهارت های خود را در زمینه ارزیابی داوطلبان ارتقا می بخشند. بدون شک، این امر نقش موثری در انتخاب معلمان شایسته و توانمند و در نهایت، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کشور خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *