جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: طرح عفاف و حجاب از ۸ اردیبهشت‌ماه امسال در خیابان شیرازی مشهد آغاز و تاکنون ۳۰ هزار تذکر لسانی به افراد داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، محسن ملی، معاون و جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی اظهار کرد: طرح عفاف و حجاب اطراف حرم رضوی باهدف تکریم زائران و مجاوران از ۸ اردیبهشت‌ماه امسال در خیابان شیرازی مشهد اجرا شده و در این مدت ۳۰ هزار تذکر لسانی به افراد داده شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ نفرروز، طلایه‌دار معروف خواهر و برادر در حوزه تذکر لسانی افزود: این تعداد افراد به‌صورت روزانه از ساعت ۱۰ الی ۲۱ در طرح شرکت کرده و در حوزه مأموریتی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ایفای نقش می‌کنند.

ملی بیان کرد: همچنین در این مدت علاوه بر تذکر لسانی تعدادی ملزومات عفاف و حجاب بین زائران و مجاوران توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت غرفه فرهنگی در اجرای طرح عفاف و حجاب خیابان شیرازی مشهد اعلام کرد: غرفه‌های فرهنگی عفاف و حجاب نیز به‌صورت تخصصی از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محور شیرازی اطراف حرم رضوی با موضوعات خانواده، آشنایی با حوزه عفاف و حجاب، روایتگری شهدا و زندگینامه شهدا، مشاوره و دیگر برنامه‌های فرهنگی فعال هستند.

جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی عنوان کرد: طرح عفاف و حجاب در محور خیابان امام رضا (ع) و نواب صفوی در حوزه سپاه امام رضا (ع)، محور خیابان طبرسی در حوزه قرارگاه زیست عفیفانه و محور شیرازی در حوزه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و طلایه‌داران مردمی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت جلسات متعددی نیز با مدیران و کسبه مجتمع‌های تجاری، متصدیان و مدیران هتل‌های خیابان شیرازی برگزار شده و آموزش‌های لازم در خصوص رعایت عفاف و حجاب در محور فوق ابلاغ شده است.

ملی با اعلام این مطلب که در جلسات مصوب شده در ورودی‌های مجتمع‌ها و تمام مغازه‌ها بنر قوانین رعایت عفاف و حجاب به‌صورت یکسان نصب شود، تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح تاکنون به ۳۶ واحد تجاری و اداری تذکر رعایت عفاف و حجاب داده شده است.

وی اعلام کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند در حوزه نظارت و تذکر لسانی در اجرای طرح عفاف و حجاب خیابان شیرازی مشارکت کنند به غرفه عفاف و حجاب ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی نبش شیرازی ۲ مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *