همایش ملی رویش امید در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، این همایش با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سردار سرتیپ سیدقاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «امیرحسین بانکی‌پور» رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عیسی مالمیر مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان، جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری و هزار زوج هدف درمان ناباروری در این همایش حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این همایش با تأکید بر این که امید درون‌مایه زندگی است، اظهار کرد: ایده‌پردازی در جریان زندگی به انسان قدرت حرکت می‌دهد و امید، انسان را به فعالیت وادار می‌کند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: این که حداقل نرخ زاد و ولد در کشور باید ۱.۲ باشد و اکنون از ۰.۷ فراتر نمی‌رود، این خطر بزرگی است که فراتر از یک «مشکل»، پا به عرصه «بحران» می‌گذارد.

او ادامه داد: آن زمان که انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید، جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون نفر بود و در اثر فرهنگ ارزشی، کار به جایی رسید که اکنون یک امت ۸۵ میلیون نفری هستیم؛ اما بنا بر محاسبات کارشناسی، تعیین شده است که در سال ۱۴۵۰ جمعیت ایران اسلامی به ۵۵ میلیون نفر می‌رسد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از چالش‌های نظامی همچون دفاع مقدس گرفته تا مسائل اقتصادی، دو جریان حافظ و پاسدار اصل نهضت و شجره طیبه اسلام در ایران عزیز بوده‌اند؛ یکی «مردم» و دیگری «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که البته این دو جریان نیز از هم جدا نیستند.

وی ادامه داد: اراده اخیر برادران عزیز و دلاور ما در بدنه بسیج درخصوص درمان هدفمند ناباروری، اقدام ارزشمندی است که مورد توجه پروردگار خواهد بود، اما باید توسط مردم نیز مورد توجه باشد.

حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مراسم گفت: هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی وجود ندارد که سن مشخص و معینی برای فرزنددارشدن اعلام کرده باشد.

حسن رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امام رضا (ع) در سن ۴۷ سالگی دارای فرزند شدند و ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی، نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته، تکثیر شود.

وی افزود: در اوج خفقان حاکمیت بنی‌عباس، این فرزندان موسی‌بن‌جعفر (ع) بودند که چه در شبه‌جزیره عربستان و چه در اقصی نقاط عالم، سفیران هدایت و حقانیت اهل‌بیت (ع) شدند؛ اگرچه از میان فرزندان هر امام معصوم، تنها یک نفر به مقام امامت می‌رسد و این شجره طیبه را ادامه می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اما در مورد امام هشتم (ع)، این خواهر و برادر حضرت بودند که در سفر به ایران از ایشان حمایت کردند و بعد‌ها به قصد ملحق شدن به ایشان، راهی ایران شدند تا سرانجام امروز هرکدام در قم و شیراز، چراغ راه هدایت و قبله توسل دلدادگان حق و حقیقت باشند.

او خاطرنشان کرد: غیر از این، ده‌ها سال از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد و در تمام این ایام، دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزار‌های اقتصادی مانند قحطی و تحریم تا ابزار‌های فرهنگی همچون القای باور‌های غلط درباره فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند.

۱۰۰ هزار زوج نابارور را تا پایان امسال تحت حمایت قرار می‌دهیم

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان نیز در همایش ملی رویش امید اظهار کرد: مؤسسه خدمات درمانی بسیج یکی از مؤسسات تابع سازمان بسیج است که به عنوان عضو کمیسیون جمعیت سازمان بسیج مأموریت حمایت از زوج‌های نابارور مسن را دارد و بعد از فرمایشات راهبردی رهبری در حوزه جمعیت از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بحث ناباروری شروع کرد.

عیسی مالمیر ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ حمایت ما نقدی بوده است، اما در این بین در برخی از موارد متاسفانه به خاطر هزینه‌های زیاد، پرداخت‌ها انحراف پیدا می‌کرد و در شورا و هیات اندیشه‌ورز جامعه پزشکی مطرح شد و مقرر شد که در قالب بیمه حمایت کنیم. از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار زوج تحت حمایت قرار دادیم و محصولاتی را ارائه دادیم.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان افزود: تاکنون با بیش از ۲۰ مرکز ناباروری وارد تفاهم شدیم و ماحصل اقدامات همین همایش است. برآنیم که در سال ۱۴۰۳ با توجه به شعار سال که مشارکت مردمی است یک جهش ۱۰ برابری در این میزان داشته باشیم و ان‌شاءالله امسال که مصادف می‌شود با سال اول برنامه توسعه هفتم، ۱۰۰ هزار زوج تحت حمایت قرار دهیم و هدف‌گذاری کردیم تا پایان برنامه توسعه هفتم از مرز یک‌ونیم میلیون زوج که بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت مخاطب است، عبور کنیم.

وی درخصوص عمده خدمات مؤسسه تشریح کرد: عمده خدمات ما خرید بیمه‌نامه برای زوجین نابارور است که بدون دغدغه‌ به درمان خود بپردازند. زیرا علاوه‌بر هزینه جراحی آی‌وی‌اف خود آزمایشات هم هزینه دارد که بیمه‌نامه ما تا مرز ۶۰ میلیون تومان حمایت می‌کند.

مالمیر گفت: راهبرد ما شعار سال، مبنی بر مردمی‌سازی و مشارکت مردم است. ما به عنوان مؤسسه ۲۰ درصد هزینه‌ها را تقبل خواهیم کرد و ۸۰ درصد هزینه از سوی خیرین و نهادهای هم‌سو تامین می‌شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *