Lavc58.54.100

دکتر اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد از بی‌برنامگی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، گفت: در آغاز فصل تابستان قرار داریم، درحالی که کودکان و نوجوانان سال تحصیلی پرتنشی را پشت‌سر گذاشته‌اند، انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی با برنامه‌ ریزی، زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت آنان را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه امسال به بهانه فضای جنگی کشور، بخشی از سازمان‌ها با وجود اینکه اعتبارات و بودجه لازم برای اجرای این‌گونه برنامه‌ها در طول سال برای آن‌ها پیش‌بینی شده، از انجام وظایف خود در این حوزه خودداری کرده‌اند.

وی یادآور شد : نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج مستضعفان، به‌طور ذاتی وظیفه دارند برای کودک و نوجوان برنامه‌های هدفمند طراحی و اجرا کنند؛ به‌ویژه در شرایط فعلی که خانواده ها با محدودیت‌های اقتصادی روبه‌رو هستند و امکان استفاده گسترده از ظرفیت بخش خصوصی برای آنان دشوارتر شده است.

احتمال ورود مجلس به موضوع نبود برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها، ضمن اعلام عمومی برنامه‌های خود، شفافیت لازم را در حوزه فعالیت‌های تابستانی داشته باشند. در غیر این صورت، مجلس شورای اسلامی موضوع را از مسیر نظارتی پیگیری خواهد کرد و در صورت اثبات هرگونه کوتاهی، تذکرات لازم به دستگاه‌های مسئول ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *