مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان این که بر هیچ کس پوشیده نیست که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث رشد فرهنگ عمومی و افزایش دانایی و آگاهی در جامعه می شود،گفت : 1401 برنامه محتوایی در هفته کتاب برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مطالعه و رشد کتابخوانی باعث کاهش بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان این که نسبت رشد فضاهای کتابخانه ای نسبت سال قبل 104% افزایش داشته است، تصریح کرد: تا به امروز 7 کتابخانه سیار در شهرستان های کاشمر، مشهد، چناران، تایباد و باخرز در حال ارائه خدمات کتابخانه ای به اقصی نقاط استان هستند.

سبزیان خاطر نشان کرد : با توجه به این که  تعداد 27 شهر در استان فاقد کتابخانه هستند، در نظر داریم تا پایان سال شش کتابخانه سیار دیگر نیز در شهرستان های طرقبه شاندیز، تایباد، قوچان و مشهد به ناوگان کتابخانه های عمومی در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار و دورافتاده اضافه نمائیم.

وی همچنین در خصوص رشد سالن های مطالعه در سطح استان، گفت: تا آبانماه 1400، 12 باب سالن مطالعه و در آبانماه 1401، 16 باب سالن مطالعه با مجوز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال فعالیت هستند که رشدی بالغ بر 133درصد داشته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *