مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان توسط کره جنوبی است که این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً در بخش پتروشیمی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، رضا خواجه‌نائینی اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال ۷۳۵ میلیون دلار در ۳۷ طرح در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شده است و بین همه استان‌های کشور، خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد.

وی افزود : سال ۱۴۰۰ در ۹۲ طرح به ارزش ۸۵ میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شد که این میزان در سال ۱۴۰۱، ۲۹۹ میلیون دلار بود که در قالب ۵۸ طرح تعریف شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی همچنین گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان توسط کره جنوبی است که این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً در بخش پتروشیمی به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: البته باید توجه کرد که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در استان از سوی افغانستان صورت می‌گیرد. به طور دقیق‌تر ۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان به افغانستان تعلق دارد و چین با ۱۳ درصد و آلمان و بلژیک با ۳ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۶۲ درصد سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن، ۱۴ درصد مربوط به بخش حمل و نقل، ۱۱ درصد مربوط به بخش کشاورزی، هشت درصد مربوط به بخش ساختمان و پنج درصد مربوط به بخش خدمات است.

خواجه‌ نائینی ادامه داد: ۱۸۵ ملک مازاد به ارزش ۱۹.۶ همت در استان شناسایی شده است که از این تعداد ملک تاکنون ۴۶ ملک به ارزش پنج هزار و 698  میلیارد تومان امروز رونمایی شده، یک ملک هم مربوط شرکت برق است که به هیئت مولد سازی هم رفته و اولین ملکی است که بزودی واگذاری و مزایده آن انجام می‌شود. ملک شرکت برق هزار و 700 میلیارد تومان کارشناسی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *