مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان این که افزایش بهره وری مهمترین هدف مادر اراضی کشاورزی است ، گفت : طرح فجر خودکفایی در سراسر خراسان رضوی به مرحله اجرا در می آید

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، احمد گل محمدی مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : با هدف افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان از دهه فجر امسال طرحی با نام ” فجر خودکفایی” طراحی و به اجرا درآمده است که در قالب آن علمی سازی کشاوزی استان با کمک مهندسان در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ارتقای بهره وری در واحد سطح در ۳۹3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پیگیری می‌شود. اجرای طرح فجر خودکفایی برای محصولاتی مانند گندم، جو، ذرت علوفه ای، زعفران، پسته، انگور، سیب، بادام، گردو و کنجد، دانه افتابگردان و کلزا در نظر گرفته شده است.

 

مسوول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۸۰ مهندس کشاورزی برای اجرای این طرح ساماندهی شده اند که این تعداد قابل افزایش است.

 

وی افزود: در حوزه دام سبک نیز طرح فجر خودکفایی در حال اجرا است که در این راستا یک میلیون و ۲۵۰ هزار راس دام سبک زیرپوشش قرار گرفته و با ارائه مشاوره و کمک مهندسان افزایش ضریب تکثیر در این بخش هدف گذاری شده است.

 

گل محمدی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه فردوسی، مرکز علوم و تحقیقات کشاورزی و جهاد کشاورزی استان برای آموزش مهندسان در این طرح مورد توجه قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ مهندس در ۳۲ کانون بسیج کشاورزی در شهرستان های استان عضو هستند که از ظرفیت مهندسان علاقه‌مند در اجرای طرح فجر خودکفایی بهره خواهیم برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *