مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان با بیان این که نقشه خوبی برای اداره مساجد طراحی شده گفت: طرح نجم در مساجد خراسان رضوی به مرحله اجرا در می آید.

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بسته جامع مساجد مشهد با عنوان طرح نجم با الهام از سخنان امام و رهبری طراحی شده است.

 

وی افزود: مساجد دو کارکرد تربیتی و تدبیری دارند که از گذشته ادامه دارد، کارکرد تربیتی در قالب نماز، منبر، ادعیه و … تاکنون انجام شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی سپس به رویکردهای مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: از سال گذشته در قالب تفاهم نامه ای که با دادگستری امضا شده ، بر اساس آن ۳۵۱ شعبه همیاران حل اختلاف در مساجد ایجاد شده است.

 

وی یادآور شد: بخشی از پرونده هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع می شود، در مساجد اختلافات حل و فصل می شود .

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان همچنین گفت: با امضای تفاهم نامه میان کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه اندازی گردید،  همچنین با هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه ۵۰ مرکز ازدواج آسان در مساجد ایجاد شده است.

 

وی افزود: قرارگاه همدلی با محوریت مساجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تشکیل و مساجد مامن و پناهگاه مردم در حل مشکلات و گرفتاری های آنان شده است، طرح مسجد سنگر سلامت با همین محوریت اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های مساجد استان اجرای طرح نذر هشتم است که در هشتم هر ماه تعدادی زندانی به نیت حضرت رضا(ع)آزاد می شوند این کار از مساجد خراسان رضوی آغاز و در سراسر کشور اجرایی شده است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای طرح تاکنون در ۱۶ مرحله و جمعاً تعداد ۵۰۷ زندانی تاکنون آزاد شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *