مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان این که عدم تزریق دز سوم واکسن خطرناک است، گفت: برای تزریق سراسری دوز سوم واکسن کرونا اعلام آمادگی می کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، دکتر محسن ذاکریان مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیمارستان قائم(عج) گفت: با شیوع ویروس کرونا در مرحله اول تعداد ۲۷ هزار بسته بهداشتی به درب منازل افراد ارسال شد، طرح مردم یاران سلامت از پیک اول تا پنجم اجرا شد.

 

وی افزود: نیروهای مردمی در این طرح آموزش دیدند و در کنار کادر درمان حضور داشتند، هزار مربی پروتکل های بهداشتی را آموزش دیده و هزار و ۲۰۰ نفر از ۸۰۰ هیئت سازماندهی شده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت ها نظارت کردند.

 

ذاکریان خاطرنشان کرد: طرح مسجد سنگر سلامت در دو هزار و  ۵۰۰ مسجد استان خراسان رضوی انجام و به صورت کشوری ادامه پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: در ابتدای شروع واکسیناسیون در حاشیه شهر فقط ۴۰ درصد مردم این منطقه واکسن زده بودند، ۷۰ روز در حاشیه شهر مستقر بودیم و 10 سال سن واکسیناسیون را پایین آوردیم ، حدود ۲۷۰ هزار دوز واکسن در این مناطق به مردم تزریق کردیم.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی همچنین گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس با همکاری شهرداری مشهد کار تزریق واکسیناسیون سیار را بر عهده گرفتند، در مدت ۱۰۰ روز تعداد ۱۱۴ هزار دوز واکسن در اتوبوس‌ها زده شد، در دهه آخر صفر اتوبوس ها داخل رینگ حرم قرار گرفتند و به واکسیناسیون زائرین و مجاورین پرداختند.

 

وی سپس به طرح جمعیت پرداخت و گفت: ایران پیری را پیش رو خواهیم داشت و در کمتر از یک قرن آینده جمعیت کشور به ۴۰ میلیون نفر خواهد رسید.

 

ذاکریان خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد زنان نابارور هستند و چالش‌های زیادی پیش روی آنان است، روزانه ۸۰ سقط جنین در خراسان رضوی داریم.

 

وی یادآور شد: طرح نفس نجات فرزندان سقط‌جنین از خرداد ماه امسال آغاز شده است و به مادران مشاوره می‌دهد، مدل نفس یک مدل کشوری شده است و گروه‌های مردمی همراه ما هستند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی همچنین گفت: تعداد ۲۳۰  ماما و ۲۵ پزشک متخصص زنان با ما همکاری می‌کنند و اگر بتوانیم جلوی سقط جنین را بگیریم، سالانه ۹ هزار نفر به جمعیت خراسان رضوی افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *