رئیس دانشگاه امام رضا (ع) با بیان این که دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان ، پاکستان ، سوریه و آذربایجان در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت : هزار و 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه امام رضا (ع) مشغول تحصیل هستند

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه امام رضا (ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت؛ آذر ماه ۱۴۰۱ شرایط اجتماعی و سیاسی متفاوت دارد و لازم است دانشگاه‌ها در حوزه اجتماعی میدان داری کنند .

وی افزود: ما در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) پنج رویکرد داریم. تبیین بصیرت دینی و انقلابی دانشجویان، ایجاد شورونشاط و فضا‌‌‌‌های مفرح، تزریق روحیه امید و خودباوری، گسترش فعالیت داوطلبانه دانشجویی و ترویج روحیه کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان در محیط دانشگاهی از جمله رویکرد‌‌‌‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به شعار” دانش و مهارت در پرتو معنویت” به عنوان شعار دانشگاه عنوان کرد: ۱۶ آذر امسال با دهه فاطمیه مقارن شده است که می‌بایست در برنامه‌‌‌‌‌های این روز، شان این ایام رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌‌‌‌های عملیاتی گرامیداشت روز دانشجو در دو مرحله، روز ۱۶ آذر و هفته قبل از این روز اجرایی می‌شود. برنامه‌‌‌‌های شور و نشاط در هفته قبل و برنامه‌‌‌‌های مطالبه گری و دیدار نخبگانی در روز ۱۶ آذر دیده شده است.

رجوعی ادامه داد: هدف دانشگاه کسب درآمد نیست، بلکه کادر سازی و بصیرت دینی است. هیچ دانشگاهی به اندازه این دانشگاه در حوزه حمایت از دانشجویان اقدام نکرده است. ما طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مقدار ۲ میلیارد تومان تخفیف شهریه اهدا کردیم.

وی یادآور شد: جدا از آن برای حمایت از افرادی که تحت پوشش نهاد‌‌‌‌های حمایتی نیستند از صندوق خیرین تخفیف داده شده است. علاوه بر آن نخبگان قرآنی، مدال آوران رشته‌‌‌‌های ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی، ممتازان علمی هر ساله از تخفیف شهریه برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به این که بر اساس آخرین رتبه بندی چند سال قبل دانشگاه‌ها، ما رتبه اول دانشگاه‌‌‌‌‌های غیر دولتی و رتبه ۴۲ دانشگاه‌‌‌‌‌های کشور را داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دو پردیس خواهران و برادران مشغول تحصیل هستند و در پنج سال گذشته حدود هزار دانشجو خارجی فارغ التحصیل داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *