شهردار مشهد با اشاره به این که زندگی ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد دارای معلولیت در شهرها دچار مشکل است، اظهار کرد: یکی از دلایل این که در مشهد افراد دارای معلولیت حضور کمرنگی در سطح شهر دارند، این است که شهر اجازه نمی‌دهد آنان در اجتماع حضور پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید عبدالله ارجاعی شیرازی شهردار مشهد در نشست صمیمی با افراد دارای نیازهای ویژه شهرداری در باغ گیاهشناسی گفت : شهر آماده نیست ‌و نمی‌تواند به آحاد جامعه خدمات ارائه دهد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات این قشر از جامعه به یک مشاور نیاز ندارم، البته تک‌تک مدیران شهری مشاور و معاون من هستند، زیرا شرایط را بهتر درک می‌کنند ولی ما نیاموخته‌ایم از ظرفیت افراد دارای معلولیت به نحو احسن استفاده کنیم.

ارجائی خطاب به مدیران شهری بیان کرد: به عرصه بیایید و برای شهر و تسری صفت مهربانی به مشهد تلاش کنید، زیرا بنده به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام دهم اما به کمک شما می‌توانیم راه را هموار کنیم.

وی عنوان کرد: لازم است برگزاری نمایشگاه‌های برکت و کرامت ادامه پیدا کند تا شهر برای توان‌یابان آماده شود و محصولات این دسته از شهروندان نیز به فروش برسد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن برای کارکنان شهرداری نیز اقداماتی در حال انجام است و در صورت موفقیت در انجام کار بسیاری از کارکنان با اولویت افراد دارای معلولیت خانه‌دار می‌شوند.

شهردار مشهد گفت: درصورت امکان در شهرداری افراد دارای معلولیت در نزدیکترین محل اقامت خود مشغول به کار شوند و این جابه‌جایی‌ها به سرعت انجام شود.

در پایان این مراسم از کتاب گلستان سعدی به خط بریل رونمایی شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *