مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان این که مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در مورد تسهیلات حمل و نقل خبرنگاران گفت: این مصوبه مراحل پایانی خود را سپری می کند.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، علی اصغر نیشابوری مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر اجرایی و به فاوای شهرداری ابلاغ شده است، منتظر دریافت اسامی خبرنگاران رسانه ها بوده تا برای آنان “من کارت” صادر شود .

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی رکن اصلی حمل و نقل عمومی شهر است و رسالت جابجایی مسافران را دارد. بیشترین جابجایی مسافر در مشهد توسط این ناوگان انجام می‌پذیرد. شعار ما ” حمل و نقل عمومی برای شهروندان ارزان، سریع و ایمن” است.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی مشهد دارای هزار و ۷۳۰ ناوگان اعم از اتوبوس، مینی بوس و میدل باس است. روزانه ۷۷۴ هزار تراکنش در شهر اتفاق می‌افتد که با احتساب سفرهایی که تراکنش ندارند به ۹۰۰ هزار تراکنش می‌رسد.

نیشابوری ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ استفاده از “من کارت” در مشهد شروع شد. اکنون در سطح شهر۳۰ باجه شارژ، ۲۰۰ ایستگاه و پایانه خودکار شارژ “من کارت” وجود دارد و هزار عوامل فروشگاهی نیز در این امر کمک می‌کنند. همچنین بصورت آزمایشی استفاده از QR کد در ۵ خط شروع شده است.

وی اظهار کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی در مشهد 9/8 سال است و قصد داریم با نوسازی ناوگان تا پایان دوره ششم مدیریت شهری به ۵ سال نزدیک کنیم. در احداث مسیر ویژه اتوبوسرانی اتفاقات خوبی افتاده است و مطالعاتی انجام گرفته که مسیر ویژه و BRT را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: ۷۰۰ اتوبوس در شهر در ردیف اتوبوس‌‌‌‌‌های فرسوده قرار دارند. ۸۰ دستگاه اتوبوس که قابلیت بازسازی نداشت یا اینکه توجیه اقتصادی نداشت از چرخه عملیاتی خارج شده است. ملاک تخصیص اتوبوس به خطوط، طول مسیرو تعداد مسافرین است و میانگین سرفاصله اعزام در خطوط حدود ۱۰ دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *