شهردارمشهد با اشاره به این که تقویت دیپلماسی شهری یکی از مهمترین اقدامات دوره ششم مدیریت شهری است، گفت : مرکز دیپلماسی شهری بزودی در مشهد راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید عبدالله ارجائی شیرازی شهردار مشهد در آئین رونمایی از سایت چهار زبانه جهانشهر گفت: مطالعات برج ارتباطات جهانی مشهد در حال انجام است که در صورت موافقت شورای شهر، عملیات اجرایی آن را در سال آینده آغاز می‌کنیم.

شهردار مشهد گفت: یکی از مطالبات زائران عرب زبان از شهرداری افزوده شدن زبان عربی به تابلوهای راهنمای شهری است که خواهشمندم این موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد، زیرا مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که ۱۰ درصد آن خارجی و عمدتاً عرب زبان هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ادامه داد: از حدود هشت ماه قبل میزهای دیپلماسی میان مشهد و کشورهای همسایه آغاز شده و امروز به بلوغ خوبی رسیده و مسائل تخصصی در حوزه اقتصادی، شهری و گردشگری مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و وارد چرخه اجرایی شهرداری می‌شود.

وی دی ماه را یادآور خاطرات تلخ وشیرین زیادی برای ملت ایران دانست و افزود : دی ماه سال ۱۳۵۷ اوج درگیری‌های انقلابیون و عوامل رژیم پهلوی در مشهدالرضا (ع) و دیگر شهرهای ایران بود.

ارجائی خاطرنشان کرد: از آبان ماه تظاهرات و تحصن‌ها در مشهد رنگ و بوی تازه گرفت و در ۲۳ آذرماه حمله رژیم دژخیم پهلوی به بیمارستان امام رضا (ع) و کودک کشی در کارنامه پهلوی ثبت شد؛ با آغاز دی ماه التهابات در مشهد فزونی گرفت و حرکت‌های مردمی رنگ و بوی تازه پیدا کرد و اوج آن نیز در نهم و دهم دی یا یکشنبه خونین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *