معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار مشهد با بیان این که تلاش می کنیم گرامیداشت دهه فجر با خاطره خوشایندی برای شهروندان مشهدی برگزار شود، گفت : هر شب شاهد نورافشانی در ۱۰ نقطه مشهد خواهیم بود .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، حسین باغگلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل خانه هنرمندان گفت: حدود ۳۰ برنامه برای تمام گروه‌های سنی تدارک دیده‌ایم و در مدت ایام دهه فجر، به غیر از شب وفات حضرت زینب(س)، شاهد نورافشانی در ۱۰ نقطه مشهد خواهیم بود.

باغگلی تصریح کرد: در این مدت تلاش‌مان این است که افتخارات ایران، مجموعه تجربه‌ها و موفقیت‌هایی که با هم به دست آورده‌ایم را در مناسبت‌های عمومی نشان دهیم. بر همین اساس یکی از کارهای ویژه و منحصر به فرد که برای آن برنامه‌ریزی شده، این است که در ایام دهه فجر در موقعیت‌های مختلف شهر تولیدات ۲۲ بهمن، شعارها و نمادهایی که قرار است در روز ۲۲ بهمن استفاده شود، با مشارکت مردم آماده شود و زمینه‌ای برای تولید محصولات و دست‌سازهای مردمی باشد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است در این ایام طی ۱۰ روز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین یکسری رقابت‌ها در مدارس برگزار شود و فینال منتخبان این مسابقات نیز به صورت شهری در پارک ملت مشهد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های استقبال از بهار بیان کرد: حدود ۱۴ سال است که در خصوص تولید المان‌های شهری مسیری را طی و با استفاده از تجربه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده‌ایم. در این مسیر هرچه جلوتر آمده‌ایم، بهره‌گیری عمومی از مسائل فنی بیشتر به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه اثری هنری که جایگاهی بسیار شایسته داشته، نتوانسته ارتباط مردمی خوبی بگیرد و بعضا فهم مخاطبان ازآن محصول ارائه شده بسیار متفاوت بوده است.

باغگلی عنوان کرد: به همین دلیل از هنرمندان و داوران درخواست کرده‌ایم از زبان هنر برای انتقال مفاهیم به شهروندان استفاده کنند. در این راستا لازم است عموم شهروندان را مخاطب اصلی خود بدانیم و تولید المان‌های تعاملی را جدی بگیریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *