مدیرکل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با بیان این که جابجایی ایمن، آسان و کنترل مدیریت ترافیک حمل و نقل باردرون شهری مهمترین اهداف این سازمان است، گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری جزو جوانترین سازمان‌‌‌‌‌های شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید جعفر شمس مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۷ صنف و اتحادیه در حمل و نقل بار داشته که از آنها خواسته‌ایم مدیریت کنند و از تخلفات جلوگیری نمایند.

وی افزود: با این نظارت سازمان تخلفات کاهش پیدا کرده است. جرائم گرفته شده از تخلفات به حساب سازمان واریز و صرف هوشمند‌سازی می‌گردد. وظیفه سازمان، ساماندهی خودرو، شرکت ها و شاغلین حمل و نقل بار است. ما سه نوع پروانه، بهره‌برداری ویژه شرکت‌ها، پروانه فعالیت ویژه خودروها و پروانه اشتعال ویژه برای رانندگان صادر می‌کنیم.

شمس با بیان این که در شهر مشهد حدود ۱۰۰ هزار خودرو در حوزه حمل و نقل بار داریم که ۷۰ هزار آن را خودرو سبک تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: سه نوع محدوده ترافیکی در شهر وجود دارد. محدوده قرمز که شامل اطراف حرم مطهر است و در این محدوده خودرو‌‌‌‌های سنگین و نیمه سنگین فقط از ساعت ۱۰ شب تا ۹ صبح اجاره تردد دارند.

وی خاطر نشان کرد : محدوده زرد که شامل رینگ ۱۰۰ متری است و محدوده سبز که به خارج از رینگ ۱۰۰ متری اطلاق می‌شود. همچنین خیابان احمدآباد محدودیت‌‌‌‌هایی مثل محدوده قرمز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری عنوان کرد: اتفاقاتی را دنبال می‌کنیم که اگر بتوانیم رقم بزنیم چند معضل شهر رفع خواهد شد. طبق قانون تمام مراکز معاینه فنی خودروی سنگین باید در خارج از محدوده شهری ایجاد شود، ولی شهرداری‌‌‌‌های کلان شهرها می‌توانند برای خودرو‌‌‌‌های خود در داخل شهر مرکز معاینه فنی احداث نمایند.

شمس همچنین از افتتاح یک مرکز معاینه فنی جدید در مشهد خبر داد و گفت: اولین مرکز معاینه فنی خودروی سنگین شهرداری مشهد در ایام ولادت امام عصر(عج) احداث خواهد شد. محل احداث آن در کنار توقفگاه اتوبوس ها است، که امکان معاینه فنی خودرو با وزن سنگین را دارد و معاینه فنی اتوبوس ها در خارج از ساعات کاری انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *