مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان این که جشنواره عکس رضوی پیوند مستقیم با حرم مطهر دارد، گفت: این جشنواره عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) در قالب هنر است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره عکس رضوی گفت: عکس با حرم سابقه تاریخی در میان مردم دارد.

وی افزود:. مشهد سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و ۶ میلیون زائر از سراسر جهان دارد. همچنین بناهای حرم مطهر، هنر معماری ایرانی اسلامی را نشان می‌دهد. همه اینها باعث می‌گردد تا بتوان سوژه ارادت را در قالب عکس نشان داد.

حسین زاده با اشاره به این که، عکاسان از همه ادیان امکان شرکت در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی را دارند، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌‌‌‌‌های تخصصی، دو اردوی عکاسی با حضور عکاسان مطرح کشور و استان، توجه به آثار استاد لطفی که سالیان سال عکاسی حرم را برعهده داشتد، از برنامه‌‌‌‌های جانبی جشنواره خواهد بود.

مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در جشنواره عکس امسال علاوه بر این که عکاسان حرفه‌ای حضور خواهند داشت، بخش عمومی نیز گنجانده شده است که به صورت عکس موبایلی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *