مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که در سند تحول پرورش مقدم برآموزش است، گفت: آموزش تک بعدی باید دگرگون شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد، گفت: هشتم اسفند ۱۳۵۹ از سوی شهیدان رجائی و باهنر روز امور تربیتی نامیده شد .

وی افزود: این روز در تقویم سالانه کشور ثبت شد، آموزش یک بعدی باید تغییر کند و از آموزش تنها، به آموزش و پرورش ارتقاء یابد. در سند تحول، پرورش مقدم‌ بر آموزش است.

شوشتری خاطر نشان کرد: با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه دروس باید پیوست تربیتی داشته باشند تا شخصیت تمام بعدی برای دانش آموزان تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و تربیت اسلامی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت : ما در آموزش و پرورش در سه حوزه نیروی انسانی، محتوا و فضا فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: در نیروی انسانی که مهمترین حوزه است، هم اقدام و هم چالش داریم. در خراسان رضوی تقریبا ۵۰ درصد مدارس کمبود نیروی پرورشی دارند، که باید در حوزه مشاوره و امور تربیتی انجام شود.

معاون پرورشی و تربیت اسلامی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه جذب چند اقدام صورت گرفته است. ۴۵۰ نفر سرباز روحانی امسال به حوزه پرورشی اضافه شد. در حوزه مبلغین امین با هدف پاسخگویی به شبهات، هزار و ۴۰۰ نفر به مدارس معرفی شدند.

پورثانی با اشاره به این که در استان، ۹۲ کانون فرهنگی، ۶۰ دارالقرآن و ۲۵ اردوگاه وجود دارد، تاکید کرد: همه این فضاها باید به سمت دانش آموز محور و دانش آموز پسند بروند. همچنین هفت کانون تخصصی در استان شکل خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *