مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که امسال 200 نفر امدادگر برادر و خواهر در حرم مطهر رضوی فعالیت می کنند، گفت: ناوگان امداد هوایی در حرم مطهر رضوی مستقر می شود

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار ، دکتر محسن ذاکریان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای ایجاد ۲۷ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال پیگیری برای تحقق این هدف هستیم.

وی ادامه‌ داد: این در حالی است که برای ایام نوروز امسال تعداد پایگاه های امداد و نجات در خراسان رضوی از ۲۷ به ۴۵ پایگاه به طور موقت افزایش یافته است تا امکان خدمت رسانی و امداد رسانی مطلوب در ایام پیک سفر برای مسافران جاده ای را داشته باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: امسال بیست و سومین سال اجرای طرح راهنمایان ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که در این قالب ۱۶ پایگاه در استان مستقر می‌شود.

وی گفت: در قالب این طرح دو هزار و ۱۶۰ نفر روز در پایگاه های پنج نفره فعالیت خواهند داشت و هر روز ۱۲۰ نفر نیرو به مسافران خدمات ارایه می‌کنند.

ذاکریان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در نخستین روز نوروز امسال، افزود: هم برای زمان سال تحویل و هم سخنرانی مقام معظم رهبری ناوگان امداد هوایی در حرم رضوی مستقر و تعداد ۲۰۰ نیروی خواهر و برادر در حرم مطهر رضوی فعالیت می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که نوروز سال آینده با نخستین نوروز پر مسافرت و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان روبرو هستیم، ادامه داد: وظیفه ما آمادگی کامل برای خدمات دهی است که با توجه به تجربه هشت میلیون زائر در مشهد، در این جهت حرکت شده است.

ذاکریان با بیان این که ۲۴ اسفند ماه آغاز طرح امداد و نجات نوروزی است که تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: در این طرح ۱۰۲ دستگاه انواع خودروهای امدادی بکارگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *