امیر سرتیپ رضا آذریان با بیان این که شهید صیاد شیرازی چه قبل از انقلاب و در دوران مبارزه بارژیم طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها حضور داشت، گفت : زندگی شهید صیاد شیرازی، تاریخ درخشان انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور در جمع کارکنان نیروهای مسلح مستقر در مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی در بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: امروز در اینجا به یاد شهدا و امام شهدا جمع شده ایم که ابراز ارادت به وصیت های شهدا داشته باشیم .

وی افزود: ما همچنان به وصیت های شما پایبند هستیم و از نظام و ارزش های انقلاب دفاع می کنیم.

امیر آذریان در ادامه بیان داشت : زندگی شهید صیاد شیرازی یک تاریخ است چه قبل از انقلاب که در دوران مبارزه با رژیم پهلوی در لباس نظامی و به عشق امام و ولایت و ائمه(ع) بارژیم طاغوت مبارزه می کرد و زندانی شد .

وی یادآور شد : شهید صیاد شیرازی دست از انقلاب بر نداشت و پس از انقلاب هم مقابل گروهک های ضد انقلاب محکم ایستادگی کرد و در برابر رئیس جمهور وقت بنی صدر خائن ایستاد و نشان داد که در مقام دفاع از ولایت هرگز کوتاه نمی آید.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور همچنین اظهار کرد: آن چیزی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، وحدت نیروهای مسلح بود که شهید صیاد شیرازی آن را به وجود آورد و این همه حماسه از عملیات ثامن الائمه (ع)  تا عملیات های بزرگ دیگر به تدبیر و تفکر این فرمانده توانمند شکل گرفت و دشمن در کمتر از ۹ ماه از خاک جمهوری اسلامی رانده شود.

امیر آذریان خاطر نشان کرد: دشمن تلاش کرد تا شهید صیاد شیرازی را به شهادت برساند اما این فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس را درک و در آخرین روزهای جنگ ضربه بسیار سهمگینی به گروهک منافقین در عملیات فروغ جاویدان وارد کرد.

وی افزود: با کینه ای که منافقین در این عملیات از این شهید گرفته بودند سرانجام در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۷۸ او را در مقابل درب منزلش و جلوی چشمان فرزندش در پوشش رفتگر به شهادت رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *