فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان این ارتش همواره در کنار ملت است، گفت: ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی مهمترین اقدام ارتش در سال های اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، امیرسرتیپ رضا آذریان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتش اظهارداشت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، روز حماسه آفرینی نیروی زمینی قهرمان در دوران دفاع مقدس است .

وی افزود: درکنار ماموریت‌های نظامی، ماموریت‌های مهم دیگری از جمله محرومیت زدایی در دستور کار ارتش قرار داشته است ، به دنبال تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در نیروی زمینی ارتش، قرارگاه‌های منطقه‌ای محرومیت زدایی نیز در نقاط مختلف کشور تشکیل شد و ارتشیان در هر گونه بحران و نیاز به حضور در عرصه فعالیت‌های محرومیت زدایی، به سرعت اقدام می‌کنند.

آذریان ادامه داد: پس ازپیروزی انقلاب اسلامی ،کسانی که دوستدار ارتش نبودند و به دنبال کاهش سازمان ارتش بودند ، می گفتند کشوری که انقلابی است باکسی جنگ ندارد پس نباید ارتش داشته باشد. اما با تفکر، اندیشه ، تدبیروفرمان امام (ره) باپیام بسیار مهم وپیامبرگونه اش ،دوماه پس ازپیروزی انقلاب،ارتش بزرگ‌جمهوری اسلامی دوباره متولد شد.

آذریان خاطرنشان کرد: به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان، در مراسم امسال رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و مراسم رژه به صورت خودرویی و محمول توسط یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح برگزار می شود

وی افزود: همچنین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا ، برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی در شهرستان‌های درگز و زاوه، شرکت فرماندهان و پرسنل ارتش در نمازجمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس، برگزاری ضیافت افطار به همراه برخی از خانواده‌های پرسنل ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی ویژه پرسنل و خانواده‌های آنان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و اعزام سخنران به مراسم مختلف اعم از ستاد‌های نماز جمعه و … از ویژه برنامه های بزرگداشت روز ارتش است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نیروی زمینی ارتش یادآور شد : نیرو‌های چهار گانه ارتش در راستای افزایش توان بازدارندگی،بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ، توان خود را به کار گرفته واین درحالی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز نیرویی قدرتمند در منطقه است که این قدرت را در تامین امنیت کشور به کار می‌گیرد.

آذریان خاطرنشان کرد: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در کنار مرزبانان و نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره گیری از پرسنل مومن و معتقد و به کارگیری تجهیزات مناسب، از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت و همچنین درخصوص فعالیت های محرومیت زدایی بهسازی جاده های روستایی ،کمک به بهداشت ودرمان روستاها و… کارهای بزرگی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *