در سال گذشته پروژه آبخیزداری گابیون در حوزه آبخیز زرقان با حجم 510 مترمکعب و اجرای عملیات سنگ وملات به حجم 50 مترمکعب اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، علی دستورانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای با بیان این خبر گفت: پروژه های آبخیزداری نقش تعیین کننده ای در تثبیت خاک ، کاهش حمل رسوبات، افزایش پوشش گیاهی ، تقویت آبهای زیر زمینی و نهایتا افزایش دبی آب چاه ها وقنوات پایین دست ایفا می کند.

وی افزود: اقدامات مهم دیگری در سال 1401 از جمله واگذاری اراضی ملی به طرح هادی شش روستا با هدف تامین مسکن روستایی و پاسخ به بیش از 285 مورد استعلام داده شد و بالغ بر 150 هکتار زمین از اراضی ملی به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی تخصیص یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای در بخشی از سخنان خود گفت: حفظ و حراست از اراضی ملی به عنوان یک اصل مهم و در منابع طبیعی مطرح می باشد و ما بیش از 102 هکتار از اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف نموده و بیش از 80 فقره پرونده تخلف در اراضی ملی را تشکیل و تحویل مقامات قضایی شهرستان داده ایم.

دستورانی در پایان به فعالیت های آموزشی ترویجی اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته 15 کارگاه آموزشی برگزار نموده که در مجموع 805 نفر بهره بردار و همیار طبیعت آموزش های لازم فراگرفتند.

وی به برگزاری 12 پویش نهال کاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد که اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *